Showing 38 results

Archival description
Series
Print preview Hierarchy View:

Δραστηριότητες

AK ΑΔΗΣΟΚ - Ανανεωτικό Δημοκρατικό Σοσιαλιστικό Κόμμα (1990 - 1996)
ΔΕΛ Δημοτικές Εκλογές Λεμεσού 1986
AS Actors Studio New York
ΔΣΕ Διάφορα συνέδρια
ΕΝΥ Εργασία κ. Πανίκου Παιονίδη στη Νέα Υόρκη 1990 - 1992
ΤΕΠ Η Λεμεσός τιμά τον Πανίκο Παιονίδη - 5 Νοεμβρίου 2007
ΑΝΝ Αρχείο Νίκου Νικολαΐδη
ΘΟΚ ΘΟΚ - Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου – Πανίκος Παιονίδη Πρόεδρος Δ.Σ. 1988-1991
ΠΣΣ Παγκόσμια Σύναξη Συγγραφέων
ΚΣΘ Συνάντηση Κυπρίων ποιητών στη Θεσσαλονίκη

Παιονίδης, Πανίκος (1925-2021) Final

Μεταπτυχιακή Εργασία για το Σόλωνα Μιχαηλίδη με τίτλο «Εθνική» (Κυπριακή) Ταυτότητα και «Ελληνικότητα» στο έργο του Σόλωνα Μιχαηλίδη

Το έργο του Σόλωνα Μιχαηλίδη⎯συνθέτη, μουσικολόγου, μαέστρου και παιδαγωγού⎯κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση, τόσο για την Κύπρο όσο και για τον ευρύτερο ελληνικό γεωγραφικό χώρο. Σε μια περίοδο κατά την οποία τα περισσότερα ευρωπαϊκά έθνη έχουν ήδη προχωρήσει στη σύσταση «Εθνικών Σχολών» στη μουσική, ο Μιχαηλίδης ακολουθεί το αντίστοιχο ρεύμα είχε αναπτυχθεί στην Ελλάδα και στρέφεται στη δημιουργία ελληνο-κυπριακής «εθνικής» μουσικής, αντλώντας ερεθίσματα και υλικό από την «εθνική» πολιτιστική δεξαμενή: Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο και ελληνική [κυπριακή] παράδοση. Πολυσχιδής προσωπικότητα, με πνευματικές ανησυχίες και υπερβολικό ζήλο για μόρφωση, υποστηρίζει το κυρίαρχο εθνικιστικό αφήγημα περί ιστορικής συνέχειας του Ελληνικού Έθνους, στο οποίο εντάσσει και την Κύπρο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού, μέσα στο πλαίσιο της συζήτησης περί αλυτρωτισμού που αναθερμάνθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα στο νησί, κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας. Ο Μιχαηλίδης απεκδύεται τις τάσεις απόρριψης των μουσικών νεωτερισμών που εμφανίζονται στον ελληνικό χώρο στην εποχή του, και προσεγγίζει τον όρο «εθνική» μουσική με προοδευτική διάθεση. Το προσωπικό του όραμα, συνοψίζεται στην προσπάθεια δημιουργίας μιας λόγιας «εθνικής» μουσικής, η οποία θα πηγάζει με «φυσικό και ειλικρινή» τρόπο από την ψυχή του δημιουργού, και θα διαδίδεται, κυρίως, διαμέσου κρατικών [εθνικών] φορέων εκπαίδευσης στον ευρύτερο ελληνικό χώρο, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μιας πολιτιστικής κουλτούρας στα πρότυπα των μουσικά «ανεπτυγμένων» ευρωπαϊκών χωρών. Η συμβολή της ιδιαίτερης του πατρίδας στο ελληνικό εθνικιστικό πρόγραμμα, θεωρείται από τον ίδιο δεδομένη, αφού για τον Μιχαηλίδη «κυπριακή» και «ελληνική» ταυτότητα, είναι ένα και το αυτό. Μέσα από μια κοσμοπολίτικη προσέγγιση της ελληνικής «εθνικής» πολιτιστικής ταυτότητας, ο Σόλωνας Μιχαηλίδης επιδιώκει τον συγκερασμό «ελληνικότητας» και «οικουμενικότητας», ενστερνιζόμενος απόλυτα το μπετοβενικό ιδανικό της συναδέλφωσης των λαών και εκφράζοντας την ισχυρή πεποίθηση ότι η παγκόσμια μουσική γλώσσα θα πρέπει να ενώνει και όχι να χωρίζει τα Έθνη, αναδεικνύοντας, όμως, ταυτόχρονα, την ιδιαίτερή τους «προσωπικότητα».

Κωνστάντη, Κορίνα

Χειρόγραφες παρτιτούρες

Χειρόγραφες Παρτιτούρες του Σόλωνα Μιχαηλίδη:
1.1 Η Ζωή εν Τάφω - De Profundis
1.1.1 Η Ζωή εν Τάφω (αρχή)
1.1.2 Η Ζωή εν Τάφω (το τέλος)
1.1.3 Η Ζωή εν Τάφω (Εργασίες/Σημειώσεις και η αρχή του έργου)
1.1.4 Η Ζωή εν Τάφω (Μέτρα 132-170)
1.1.5 Η Ζωή εν Τάφω (Εκδοχή για πιάνο και διπλό κουαρτέτο εγχόρδων)
1.1.6 Η Ζωή εν Τάφω - Πρωινό ξύπνημα από το συμφωνικό ποίημα
1.2 Δύο Βυζαντινά Σκίτσα
1.3 Στο Γάμο του χωριού
1.3.1 Στο Γάμο του χωριού
1.4 Κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα
1.5 Το πανυγήρι της Κακάβας (Κ. Παλαμά)
1.6 Η Φοβητσιάρα: παιδική Οπερέττα
1.6.1 Φοβητσιάρα: παιδική οπερέττα
1.7 Κουδούνι
1.8 Μαγεμένο παλάτι
1.9 Το μαγεμένο νησί
1.10 Τσικ-τσακ
1.11 Ιφιγένεια εν Ταύροις (Μουσική για την τραγωδία του Ευριπίδη)
1.11.1 Ιφιγένεια εν Ταύροις (Μουσική για την τραγωδία του Ευριπίδη)
1.11.2 Ιφιγένεια εν Ταύροις- Μουσική για την τραγωδία του Ευριπίδη
1.11.3 Ιφιγένεια εν Ταύροις, Ηλέκτρα
1.12 'Οπερα Οδυσσέας: Ναυσικά
1.12.1 Όπερα Οδυσσέας (χειρόγραφο - εργασία)
1.12.2 Όπερα Οδυσσέας: Άρια του Οδυσσέα
1.12.3 Όπερα Οδυσσέας: πρόλογος: στο νησί της Ωγγυγίας - Αποχαιρετισμός Καλυψώς
1.12.4 Όπερα Οδυσσέας: πράξη Α - σκηνή Β στο παλάτι του Αλκίνοου
1.12.5 Όπερα Οδυσσέας, Ι: πρελούντιο
1.12.6 Όπερα Οδυσσέας, Σκηνή Πηνελόπη-Τηλέμαχος
1.12.7 Όπερα Οδυσσέας, Χαιρετισμός του Οδυσσέα
1.12.8 Όπερα Οδυσσέας, Χαιρετισμός του Οδυσσέα
1.12.9 Όπερα Οδυσσέας, Πρελούντιο
1.12.10 Όπερα Οδυσσέας, Δημόδοκος ο Ραψωδός
1.12.11 Όπερα Οδυσσέας, Χαιρετισμός του Οδυσσέα
1.12.12 Όπερα Οδυσσέας - Ναυσικά (μπαλέτο) - Θεραπαινίδων
1.12.13 Όπερα Οδυσσέας - Ναυσικά (μπαλέτο) - κοντραμπάσο
1.13 Εθνικός Ύμνος
1.14 Οιδίπους Τύραννος, Μουσική για την τραγωδία του Σοφοκλή
1.15 Η Λεύκα
1.16 Crux Fidelis
1.17 Ο χορός του Ζαλόγγου - The Dance of Zalongo
1.18 Ελληνική Όρθος
1.19 Η Αίγια η Κότσιηνη: ποιμενικό της Κύπρου
1.20 Η Προσευχή του Ταπεινού
1.20.1 Η Προσευχή του Ταπεινού (παρτιτούρες οργάνων)
1.21 Η Ρωμιοσύνη (από την 9η Ιουλίου)
1.22 Η Φλογέρα - La Flute
1.23 Η Χαρά
1.24 Κερύνεια μου
1.25 Τα μαύρα μάθκια (Στίχοι Λιπέρτη)
1.26 Τα μάτια σου (Στίχοι: Ν. Κρανιδιώτη)
1.27 Το τραγούδι του Γάμου (πολυφωνική επεξεργασία του Κυπριακού τραγουδιού)
1.28 Χαίρε Μαρία-Ave Maria- Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
1.28.1 Χαίρε Μαρία
1.28.2 Χαίρε Μαρία (για ανδρική χορωδία)
1.28.3 Χαίρε Μαρία (για ανδρική χορωδία)
1.29 Τρίο για βιολί, τσέλο και πιάνο
1.29.1 Trio (μέρος του τσέλου)
1.29.2 Τρίο για βιολί, τσέλο και πιάνο (Σκίτσο)
1.30 Το κορίτσι των δεκατριών χρονών
1.31 Πρελούδιο για βιολί και πιάνο
1.31.1 Πρελούδιο για βιολί και πιάνο (μέρος του πιάνου)
1.32 Νοσταλγία (Melodie Grecque) για βιολοντσέλο και πιάνο
1.33 Σουίτα για βιολοντσέλο και πιάνο
1.33.1 Ελληνική Mελωδία για βιολοντσέλο και πιάνο (Σουίτα - πρώτη κίνηση)
1.34 Ωδή για βιολοντσέλο και πιάνο
1.34.1 Ωδή για βιολοντσέλο και πιάνο (μέρος του τσέλου)
1.35 Κουαρτέτο εγχόρδων (Quatuor a Cordes)
1.36 Σουίτα για πιάνο
1.37 Λαμπρή: Πρελούντιο για πιάνο
1.38 Φούγκα (Για Κουαρτέτο Εγχόρδων)
1.39 Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (απόσπασμα)
1.39.1 Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
1.40 Τάφος
1.40.1 Τάφος (απόσπασμα - τετράδιο μουσικής με διάφορες εργασίες)
1.41 Ύμνος και θρήνος για την Κύπρο
1.41.1 Ύμνος και θρήνος για την Κύπρο
1.42 Αρχαϊκή Σουΐτα για φλάουτο, όμποε, άρπα και έγχορδα
1.42.1 Αρχαϊκή Σουΐτα για φλάουτο, όμποε, άρπα και έγχορδα
1.42.2 Αρχαϊκή Σουΐτα για φλάουτο, όμποε, άρπα και έγχορδα
1.42.3 Αρχαϊκή Σουίτα (εξώφυλλο)
1.43 Κυπριακά Ελευθέρια
1.43.1 Κυπριακά Ελευθέρια (μέρος χορωδίας)
1.43.2 Κυπριακά Ελευθέρια
1.43.3 Κυπριακά Ελευθέρια
1.43.4 Κυπριακά Ελευθέρια
1.44 Κονσέρτο για πιάνο (τρίτο μέρος, παρτιτούρα για δύο πιάνα)
1.44.1 Κονσέρτο για πιάνο (πρώτο μέρος, παρτιτούρα για δύο πιάνα)
1.44.2 Κονσέρτο για πιάνο (δεύτερο μέρος, για δύο πιάνα)
1.44.3 Κονσέρτο για πιάνο (πρώτο μέρος)
1.44.4 Κονσέρτο για πιάνο (πρώτο μέρος)
1.45 Βυζαντινό αφιέρωμα για έγχορδα
1.45.1 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιολί Ι)
1.45.2 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιολί Ι)
1.45.3 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιολί ΙΙ)
1.45.4 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιολί ΙΙ)
1.45.5 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιόλα)
1.45.6 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιόλα 3)
1.45.7 Βυζαντινό αφιέρωμα (βιόλα 4)
1.45.8 Βυζαντινό αφιέρωμα (τσέλο Ι)
1.45.9 Βυζαντινό αφιέρωμα (τσέλο Ι)
1.45.10 Βυζαντινό αφιέρωμα (τσέλο ΙΙ)
1.45.11 Βυζαντινό αφιέρωμα (κοντραμπάσο)
1.46 Κερύνεια
1.46.1 Κερύνεια (Αγγλικό κόρνο)
1.46.2 Κερύνεια (κλαρίνα I-II)
1.46.3 Κερύνεια (κόρνα I-II)
1.46.4 Κερύνεια (κοντραμπάσο)
1.46.5 Κερύνεια (κόρνα III-IV)
1.46.6 Κερύνεια (όμποε I-II)
1.46.7 Κερύνεια (βιόλα)
1.46.8 Κερύνεια (βιολί II)
1.46.9 Κερύνεια (Φλάουτο I-II και Πίκολο)
1.46.10 Κερύνεια (φαγκότο Ι-ΙΙ)
1.46.11 Κερύνεια (τρομπέτα)
1.46.12 Κερύνεια (τρίγωνο)
1.46.13 Κερύνεια (τσέλλο)
1.46.14 Κερύνεια (τύμπανο)
1.46.15 Κερύνεια (βιολί Ι)
1.46.16 Κερύνεια (άρπα)
1.46.17 Κερύνεια: συμφωνική εικόνα αφιέρωμα στη μικρή μαρτυρική πολιτεία
1.47 In memoriam (Αφιέρωμα στα Φυλακισμένα Μνήματα)
1.48 Σονάτα για πιάνο
1.48.1 Σονάτα για πιάνο
1.49 Ύμνος Κυπριακής Δημοκρατίας
1.50 Η Ρωμιοσύνη (Από την 9η Ιουλίου)
1.51 Προσευχή
1.52 Η Παραλιμνίτισσα: κυπριακό δημοτικό
1.53 Ο πληγωμένος καπετάνιος
1.54 Ξόδι του ψαρά
1.55 Μοιρολόϊ
1.56 Η Ζωή εν Τάφω
1.57 Εργασίες
1.58 Χειρόγραφη παρτιτούρα χωρίς τίτλο
1.59 Έγγραφα σχετικά με παραχώρηση πνευματικών δικαιωμάτων έργων Σόλωνα Μιχαηλίδη υπέρ εκτοπισθέντων Κυπρίων
1.60 Κείμενο Κώστα Ρούσου της Τεχνικής Σχολής Λευκωσίας για την παραχώρηση από την πώληση έργων του Σόλωνος Μιχαηλίδη υπέρ Εκπτοπισθέντων και Παθόντων

Κριτικές από εφημερίδες, περιοδικά, αποκόμματα από αναφορές στο όνομα του Σόλωνα Μιχαηλίδη

Αποκόμματα εφημερίδων με τις παρακάτω χρονολογίες
5.1 1934-1935
5.2 1936
5.3 1939
5.4 1944
5.51945-1946
5.6 1947
5.7 1948
5.8 1949
5.9 1950
5.10 1951
5.11 1952
5.12 1953
5.13 1955
5.14 1957
5.15 1958
5.16 1959
5.17 1960
5.18 1961
5.19 1963
5.20 1964
5.21 1965
5.22 1966
5.23 1967
5.24 1969
5.25 1970
5.26 1971
5.27 1973
5.28 1974
5.29 1975
5.30 1978
5.31 1978
5.32 1985
5.33 1968
5.34 1976
5.35 1977
5.36 1979
5.37 1982
5.38 Χωρίς χρονολογία
5.39 1981
5.40 1983
5.41 1927
5.42 1929
5.43 1931
5.44 1934
5.45 1935
5.46 1937
5.47 1938
5.48 1945
5.49 1933
5.50 1956
5.51 1972

Αντιγραφές χειρογράφων

Αντιγραφές χειρογράφων παρτιτούρων με τους παρακάτω τίτλους
2.1.1 Ναυσικά - Μπαλέτο από Όπερα Οδυσσέας
2.1.2 Ναυσικά - Μπαλέτο από Όπερα Οδυσσέας
2.2 Πιανιστικό έργο
2.3.1 Κουαρτέττο για έγχορδα: Altos
2.3.2 Κουαρτέττο για έγχορδα: Violon I
2.3.3 Κουαρτέττο για έγχορδα: Violon II
2.3.4 Κουαρτέττο για έγχορδα: Violonselle
2.4 Σουϊτα για πιάνο Ι - Cello & Piano
2.5 Sonate en Mi pour piano (Αντιγραφή με λάθη)
2.6 Fuge en le' minor (en style classique)
2.7 Poeme Symphonique
2.8 Άφκιαστο κι αστόλυστο από τον Τάφο (Κ. Παλαμά)
2.9 Χορευτικό γυναικών
2.10 Αίγια κότσιηνη
2.11 Χαίρε Μαρία για ανδρική χορωδία
2.12 Μπαλέτο η 'Ναυσικά' (Φωτοτυπίες)
2.13 Το πανηγύρι της Κακάβας (φωτοτυπίες από αντιγραφή)
2.14 Τo πανηγύρι της Κακάβας
2.15 Ναυσικά - 'Μπαλέττο Ναυσικάς - Θεραπαινίδων' από την Όπερα Οδυσσέας
2.16 Άρια της Ναυσικάς από τον Οδυσσέα- πράξις 1η
2.17 Tableaux Symphonique Grec -No2 'La fete de Cacara' Συμφωνική Εικόνα Εμπνευσμένη από το Δωδεκάλογο του Γύφτου
2.18 Η ζωή εν τάφω - Συμφωνικό Ποίημα
2.19 Πρωινό ξύπνημα - Αυγή στον Παρθενώνα - Dawn on the Parthenon
2.20.1 Η Φλογέρα - La Flute
2.20.2 Η Φλογέρα - La Flute
2.20.3 Η Φλογέρα - La Flute
2.21 Ύμνος και θρήνος για την Κύπρο (για ορχήστρα)
2.22 Παιάν για τούμπα και πιάνο - για τον Γιάννη Ζουγανέλη
2.23 Το τραγούδι του γάμου (Κυπριακό Δημοτικό)
2.24 Ελληνική Όρθος
2.25 Λαμπρή - Πρελούντιο για πιάνο

Results 1 to 10 of 38