Όπερα Οδυσσέας, Σκηνή Πηνελόπη-Τηλέμαχος
- CYUTL SM-1-1.12.6
- Item
- 15/04/1960
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Από την Όπερα Οδυσσέας
Σκηνή Πηνελόπη-Τηλέμαχος
957 αποτελέσματα με ψηφιακά αντικείμενα Προβολή αποτελεσμάτων με ψηφιακά αντικείμενα
Όπερα Οδυσσέας, Σκηνή Πηνελόπη-Τηλέμαχος
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Από την Όπερα Οδυσσέας
Σκηνή Πηνελόπη-Τηλέμαχος
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Το έργο του Σόλωνα Μιχαηλίδη⎯συνθέτη, μουσικολόγου, μαέστρου και παιδαγωγού⎯κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση, τόσο για την Κύπρο όσο και για τον ευρύτερο ελληνικό γεωγραφικό χώρο. Σε μια περίοδο κατά την οποία τα περισσότερα ευρωπαϊκά έθνη έχουν ήδη προχωρήσει στη σύσταση «Εθνικών Σχολών» στη μουσική, ο Μιχαηλίδης ακολουθεί το αντίστοιχο ρεύμα είχε αναπτυχθεί στην Ελλάδα και στρέφεται στη δημιουργία ελληνο-κυπριακής «εθνικής» μουσικής, αντλώντας ερεθίσματα και υλικό από την «εθνική» πολιτιστική δεξαμενή: Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο και ελληνική [κυπριακή] παράδοση. Πολυσχιδής προσωπικότητα, με πνευματικές ανησυχίες και υπερβολικό ζήλο για μόρφωση, υποστηρίζει το κυρίαρχο εθνικιστικό αφήγημα περί ιστορικής συνέχειας του Ελληνικού Έθνους, στο οποίο εντάσσει και την Κύπρο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού, μέσα στο πλαίσιο της συζήτησης περί αλυτρωτισμού που αναθερμάνθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα στο νησί, κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας. Ο Μιχαηλίδης απεκδύεται τις τάσεις απόρριψης των μουσικών νεωτερισμών που εμφανίζονται στον ελληνικό χώρο στην εποχή του, και προσεγγίζει τον όρο «εθνική» μουσική με προοδευτική διάθεση. Το προσωπικό του όραμα, συνοψίζεται στην προσπάθεια δημιουργίας μιας λόγιας «εθνικής» μουσικής, η οποία θα πηγάζει με «φυσικό και ειλικρινή» τρόπο από την ψυχή του δημιουργού, και θα διαδίδεται, κυρίως, διαμέσου κρατικών [εθνικών] φορέων εκπαίδευσης στον ευρύτερο ελληνικό χώρο, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μιας πολιτιστικής κουλτούρας στα πρότυπα των μουσικά «ανεπτυγμένων» ευρωπαϊκών χωρών. Η συμβολή της ιδιαίτερης του πατρίδας στο ελληνικό εθνικιστικό πρόγραμμα, θεωρείται από τον ίδιο δεδομένη, αφού για τον Μιχαηλίδη «κυπριακή» και «ελληνική» ταυτότητα, είναι ένα και το αυτό. Μέσα από μια κοσμοπολίτικη προσέγγιση της ελληνικής «εθνικής» πολιτιστικής ταυτότητας, ο Σόλωνας Μιχαηλίδης επιδιώκει τον συγκερασμό «ελληνικότητας» και «οικουμενικότητας», ενστερνιζόμενος απόλυτα το μπετοβενικό ιδανικό της συναδέλφωσης των λαών και εκφράζοντας την ισχυρή πεποίθηση ότι η παγκόσμια μουσική γλώσσα θα πρέπει να ενώνει και όχι να χωρίζει τα Έθνη, αναδεικνύοντας, όμως, ταυτόχρονα, την ιδιαίτερή τους «προσωπικότητα».
Κωνστάντη, Κορίνα
Συμφωνητικό Καλλιόπης Μιχαηλίδου με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Συμφωνητικό Καλλιόπης Μιχαηλίδου με του Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης για τη Γ' έκδοση του βιβλίου του Σόλωνα Μιχαηλίδη Εγκυκλοπαίδεια της Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής 17/5/1999
Συνέντευξη Καλλιόπης Μιχαηλίδου στο ΡΙΚ
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Συνέντευξη Καλλιόπης Μιχαηλίδου στο ΡΙΚ στην εκπομπή Ώρα Κύπρου τον Σεπτέμβριο του 1998
Επιστολές στη Καλλιόπη Μιχαηλίδου
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
1) Επιστολή στη Καλλιόπη Μιχαηλίδου στις 19/11/1993 από Κατερίνα
2) Επιστολή στη Καλλιόπη Μιχαηλίδου τον Δεκέμβριο του 1993 από Χρίστο Πολυζωίδη
Πρόσκληση Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού σε μουσική παράσταση 13/12/1990
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Η παράσταση περιλαμβάνει και έργο του Σόλωνα Μιχαηλίδη
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Δημοσίευμα Το Βήμα 27/8/1989
Εγκυκλοπαίδεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Für jugeud Musiziert Weichersheim Prof. David Wilde
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Ομιλία Αλέκου Οράτη σε φιλολογικό μνημόσυνο για το Σόλωνα Μιχαηλίδη
Μέρος τουΑρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Ομιλία σε φιλολογικό μνημόσυνο στο Δημοτικό Μέγαρο Λεμεσού 23/9/1986