Πεδίο Αναγνώρισης
Κωδικός αναγνώρισης
Τίτλος
Ημερομηνία(ες)
- 1894 - 2022 (Creation)
Επίπεδο περιγραφής
Collection
Μέγεθος και Υπόστρωμα
15.672 τεκμήρια
Πεδίο Πλαισίου Παραγωγής
Όνομα παραγωγού
Βιογραφικό/Διοικητική Ιστορία
Ιστορικό ενότητας περιγραφής
Το αρχείο φυλάσσεται στο Δημοτικό Μουσείο-Αρχείο Σόλωνα Μιχαηλίδη
Διαδικασία Πρόσκτησης
Πεδίο Περιεχομένου και Διάρθρωσης
Παρουσίαση Περιεχόμενου
Συνθέτης, μουσικολόγος, μαέστρος, δάσκαλος, διευθυντής, ο Σόλων Μιχαηλίδης ήταν μια πολύπλευρη προσωπικότητα με διεθνή ακτινοβολία που κυριάρχησε στη μουσική ζωή της Κύπρου και της Ελλάδας. Γεννήθηκε στη Λευκωσία στις 12 Νοεμβρίου 1905. Η μητέρα του Ελένη, πέθανε εννιά μέρες μετά τη γέννηση του Σόλωνα από επιλόχιο πυρετό. Με τη συγκατάθεση του νεαρού πατέρα ο Σόλων μεγάλωσε στη Λευκωσία με τη γιαγιά του Δέσποινα Σολομωνίδου.
Στα δεκατρία του χρόνια απέκτησε το πρώτο του μουσικό όργανο, μια κιθάρα. Φοίτησε στο Παγκύπριο Γυμνάσιο και στο Διδασκαλείο του Παγκύπριου, όπου αποφοίτησε το 1925. Τα επόμενα χρόνια εργάστηκε ως δημοδιδάσκαλος. Παράλληλα διορίστηκε ως καθηγητής της κιθάρας και των θεωρητικών στο τότε κυβερνητικό Ωδείο της Λευκωσίας, αφού στο μεταξύ, αν και αυτοδίδακτος κατόρθωσε να γίνει ένας
εξαίρετος κιθαρίστας. Σπούδασε με αλληλογραφία στο Trinity College of Music του Λονδίνου όπου το 1930 πήρε το Δίπλωμα Διδασκαλίας των Ανωτέρων Θεωρητικών.
Το 1931 ο Σόλων Μιχαηλίδης αρραβωνιάστηκε την Καλλιόπη Μορίδου, η οποία ήταν και η ίδια πιανίστρια. Με την ηθική και οικονομική στήριξη της οικογένειας Μορίδη, ο Σόλων Μιχαηλίδης μπόρεσε να μεταβεί στο Παρίσι για σπουδές. Φοίτησε στην Ecole Normale de Musique και τη Schola Cantorum όπου πήρε το δίπλωμα στη σύνθεση το 1934. Το Παρίσι άνοιξε νέους ορίζοντες στον Κύπριο μουσικό. Στο καλλιτεχνικό και πνευματικό αυτό κέντρο ο Μιχαηλίδης μελετούσε με έντονο ρυθμό, παρακολουθούσε αχόρταγα τη μουσική κίνηση κι έγραψε τα πρώτα του έργα, το συμφωννικό ποίημα "De Profundis" 1933, εμπνευσμένο από τη "Ζωή εν Τάφω" του Στρατή Μυριβήλη, το συμφωνικό σκίτσο "Στον Γάμο του χωριού" για φλάουτο και ορχήστρα εγχόρδων 1934, καθώς και άλλα έργα.
Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση
Προσθήκες Υλικού
Σύστημα Ταξινόμησης
Το αρχείο έχει ταξινομηθεί σε 18 φακέλους που αντιστοιχούν στο είδος του τεκμηρίου (π. χ. Χειρόγραφες παρτιτούρες)
Πεδίο Όρων Πρόσβασης και Χρήσης
Όροι πρόσβασης
Ελεύθερη πρόσβαση
Όροι αναπαραγωγής
Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Γλώσσα των Τεκμηρίων
- Αγγλικά
- Γαλλικά
- Γερμανικά
- Ελληνικά
- Ρωσικά
Γραφή του υλικού
- Ελληνικό
Σημειώσεις γλώσσας και γραφής
Φυσικά Χαρακτηριστικά και Τεχνικές απαιτήσεις
Εργαλείο έρευνας
Allied materials area
Εντοπισμός των πρωτότυπων
Εντοπισμός των αντιγράφων
Συνδεόμενες Ενότητες Περιγραφής
Εναλλακτικοί Κωδικοί
Σημεία πρόσβαση
Θέματα ως Σημεία πρόσβασης
- Μουσική
- Παρτιτούρες
- Ωδείο Θεσσαλονίκης
- Συμφωνική Ορχήστρα Βορείου Ελλάδος
- Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
- Ωδείο Λεμεσού
- Trinity College
- Εθνική Λυρική Σκηνή
- International Musical Eistedford
- International Folk Music Council
- Αποκόμματα εφημερίδων
- Φεστιβάλ
- Αθλητικός Μουσικός Σύλλογος «Άρης» Λεμεσού
- Παραδοσιακή μουσική
- Ελληνική μουσική
- Κυπριακή μουσική
- Μελέτες
- Έργα
- Κριτικές
Τοποθεσίες ως Σημεία πρόσβασης
Όνοματα ως Σημεία πρόσβασης
- Μιχαηλίδου, Καλλιόπη (1907-) (Θέμα)
Genre access points
Πεδίο ελέγχου εργασιών της περιγραφής
Αναγνωριστικό περιγραφής
Αναγνωριστικό φορέα τεκμηρίωσης
Χρησιμοποιούμενοι Κανόνες ή Πρότυπα Περιγραφής
ΔΙΠΑΠ (Γ), 2η έκδοση.
Κατάσταση
Final
Επίπεδο λεπτομέρειας
Partial